Zoeken in deze blog

donderdag 11 mei 2017

Eekhoorns

 
Als je een dag in een vogelhut doorbrengt, dan is de kans groot eekhoorns voor de lens te krijgen. Zo ook in Drunen bij de hut van Gerwin Kieboom, waar ik onlangs was.  Op een bepaald moment zag ik er 4 tegelijk. Ze samen fotograferen lukte niet, er was behoorlijk wat nijd onderling. Dat had waarschijnlijk te maken met het feit dat er jongen waren. Een van de vrouwtjes was duidelijk nog aan het zogen. Als de dieren maar bij elkaar in de buurt kwamen, was het hommeles.
 
 
 
 
Eekhoorntjes lijken zo'n hoog aaibaarheidsgehalte te hebben. Hun speelse gedrag en de mooie staart en pluimpjes aan de oren dragen daar wel aan bij. Maar de scherpe klauwen en tanden zijn daarmee in tegenspraak.
 
 
Voor mij is het leuke van een vogelhut de kans die je krijgt om het gedrag van de dieren te observeren en het verschil tussen de individuen te ontdekken. Er stak een tak over het water heen. Die werd door de eekhoorntjes druk gebruikt als brug om van de ene oever naar de andere te komen.
 
 
 
Een bemoste stronk in het water was voor hen een uitgelezen plekje om wat lekkers te krijgen en voor mij een manier om een beeld met mooie reflectie te maken.

 

 
Een heerlijk fotodagje met gaaien, eekhoorns en ook nog heel veel vogelsoorten.........
 

27 opmerkingen:

  1. Och wat een heeeeeeerlijke foto's. Volgend jaar expo hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh wat mooi en wat hebt je de gekregen kansen optimaal benut.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Gonnie...

    Wat een gave serie...ze lijken idd erg lief de
    eekhoorntjes, maar ze schijnen dat niet te zijn, echte vechters
    zijn het, maar dat zal met overleven te maken hebben denk ik..

    Prachtige foto's vooral die je gemaakt hebt van het eekhoorntje op de boomstam in het water,
    wat een gave reflecties..super mooie achtergronden ook..

    toppertjes!! heel mooie blog

    groet, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende eekhoornplaatjes. Leuke setting ook op die boomstam.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke blog, en prachtige platen om te zien.
    Groet , John Jansen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie serie, Gonnie. Je had prachtig licht! Gr Jody

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hooi Gonnie
    wat een gaffe foto's zijn dit erg mooi
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Gonnie,
    Wat een waanzinnige beelden van deze eekhoorns. Echt helemaal te gek.
    Vooral die zo bij dat stilstaande water met die prachtige reflectie in het water. Echt super gefotografeerd. Schitterend!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je een super dag gehad, ze veel keus aan eekhoorns, en dan met zulke foto's thuis komen. Geweldig. De boomstam heeft een goede functie, zowel voor je foto's met de reflectie en als overloop stammetje voor de eekhoorn. Ik heb genoten...

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  10. echt hele mooie foto's! Vooral met de reflectie.
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow Gonnie wat heb je een mooie serie kunnen maken! Heerlijke diertjes om te zien, vooral met dat prachtige licht erbij. De reflecties bij het stammetje zijn super, allemaal prachtige beelden, maar nr 5 vind ik de allermooiste geloof ik, alhoewel... kiezen is nooit mijn sterkste kant ;-)

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhhh dit is weer zo mooi Gonnie.
    Dit is echt genieten, wat zijn de foto's weer mooi.
    Op de boomstronk in het water is helemaal geweldig.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai Gonnie,

    Bijna een thuiswedstrijd voor jou en wat een mooie beelden van de eekhoorn. Ik vond de foto welke je op FB plaatste mooi, maar er zitten meer pareltjes tussen. De laatste bv.
    Ik ben zeer benieuwd welke vogelsoorten je hebt geplaat. De middelste bonte specht komt daar ook en dat zou een hele mooie vangst zijn.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige serie, vooral die met de spiegeling. Om lang naar te kijken.

    Groet,
    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Gonnie,
    heerlijk om de eekhoorns zo goed te kunnen observeren.
    Prachtige serie heb je ervan gemaakt.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig zijn deze eekhoornplaatjes Gonnie.
    Het is dan ook echt een heel leuk diertje om te footgraferen.
    Foto 5 is voor mij echt een geweldige foto. Ook 8 steekt er even bovenuit.
    Maar al deze foto's zijn zeer fraai gemaakt.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hello Gonnie
    These are pictures of the pointed class absolute professional work,
    Something you look at like
    Greetings Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een supermooie serie, vooral de foto's met de reflectie en de bemoste stronk zijn geweldig.
    Leuke hut lijkt mij, kun je daar met een rijstzak fotograferen?
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor Ghita, dat kan ook. Je kunt ook je statiefkop op de rail draaien. Mooi licht heb je bij deze hut. Zit wel al ver volgeboekt.

      Verwijderen
  19. Tjonge Gonnie wat een fijne serie van de eekhoorns. Ik vind ze allemaal mooi, zoals bv foto1 met de mooie oorpluimen en handjes, maar de foto's met de spiegelingen zijn toch wel mijn favorieten, mooie rustige achtergronden heb je daar ook bij.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Gonnie,

    Prachtige serie van dezer felle rakkertjes, ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt om op de fotoclub nr. 5 te laten zien, een absolute topper. Maar ook de rest mag er absoluut zijn. Ik krijg ze wel in de tuin, maar zo mooi onder deze geconditioneerde omstandigheden krijg je ze dan niet gemaakt.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Gonnie,
    Alle platen mogen er zijn maar degene met reflecties vind ik de mooiste. Zo zie je ze niet zo vaak.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Great series of images, Gonnie, especially the ones of the squirrel on the log in the water.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi! Ik ben onder de indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow, I really enjoyed looking at those amazing pictures that you took!!! Great series indeed. Keep sharing.
    Henry

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Erg mooi Gonnie, ik weet waar je het over hebt.Ik heb ook een keer in een vogelhut gefotografeerd. Deze was van Arjan Troost in Espelo. Ook daar waren eekhoorntjes, zo schattig.Ik krijg er nooit genoeg van. Leuk om jouw serie te mogen bewonderen.Prachtige foto's
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Erg mooie serie! Ik woon zelf aan de bosrand en zie ook af en toe deze diertjes rondlopen en klimmen. Een genot om naar te kijken! Ze komen regelmatig kijken lijkt het wel als ik heen en weer loop naar de schuur om de frituurpan uit te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen