Zoeken in deze blog

maandag 10 februari 2014

Poseren op de berkenstam


Net als in andere winters, als het wel echt koud en guur is, sneeuw valt en vriest, voeren wij dit jaar de tuinvogels vol op. Er staat een oude berkenstam waar ze vaak op plaats nemen.
In dit bericht een overzicht van de verschillende soorten tuinvogels die zich daar laten zien.  Sommige vogels zoals de specht komt maar heel af en toe, andere soorten zien we dagelijks.

De foto's spreken voor zich. Ik probeer het voer buiten beeld te houden. De achtergronden vind ik belangrijk en daar probeer ik mee te spelen. Vaak zijn het tegenlicht opnames. De foto's zijn van december (o.a. de gaai, koolmees en pimpelmees met gekleurd blad), januari en februari.













Tot slot de keep, een nieuwe soort in onze tuin.





De vinken en heggemussen ontbreken in deze serie, want die gaan nooit op de stam zitten. Van de groenling maak ik een apart blogje.

Groetjes, Gonnie

29 opmerkingen:

  1. Geweldig, met zo`n tuin heb je geen hutje op de hei nodig :) !

    De tweede gaai is helemaal super,

    Gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo hebben ze allemaal hun voorkeuren,maar ze bezoeken wel mooi het berkenstammetje er word haast om gevochten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Gonnie
    wat een top modellen op die boom stronk en wat een soorten geweldige opnames.
    groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's met de berkenstam als ontmoetingspunt voor die vele vogels. Smeer je soms voedsel op en in de stam, dat ze die stam allemaal zo interessant vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonnebloempitten erin en pinda's aan de achterkant uit het zicht :-)

      Verwijderen
  5. Hoi hoi,
    Wat een gave berkenstam in je tuin! En wat een variatie aan vogels die je tuin bezoeken.
    Ik ben natuurlijk weg van de foto's van de bonte specht.
    Maar mijn absolute favoriet is de foto met de staartmeesjes! Wat is die gaaf zeg!
    Ga vooral door met voeren, je hebt je eigen vogelhut bij jou in de tuin!
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige tuinvogelserie, genoeg te zien dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk al die vogeltjes! De achtergronden er allemaal erg goed bij, knap gedaan.
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pracht foto's van alle vogels op de berkenstam Gonnie.
    Ik vind ze allemaal mooi maar die met de staartmeesjes is wel heel mooi om te zien zo met z'n allen.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Gonnie,
    Mooie variatie aan soorten in jouw tuin. De gaai vind ik prachtig, het roodborstje met tegenlicht heel apart en sfeervol. Een dan die staartmezenboom, heel uniek. De keep is ook een bijzondere bezoeker. Ik ben alleen niet kapot van de achtergrond, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg mooie serie Gonnie. Vooral dat roodborstje met tegenlicht is prachtig en de staartmeesjes zijn heel bijzonder. Die zijn meestal zo snel weg dat je ze niet makkelijk op de foto krijgt.
    Leuk om dit op deze manier in je tuin te doen.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb jij een staartmezen in je tuin, Gonnie. Die zie je hier helemaal niet. Wat een fantastische serie. Die Kauw is prachtig en je Roodborstje, maar de anderen ook. Je hebt ze allemaal met heel mooi licht gevangen. Wat een geduld zul je ook nodig gehad hebben. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Gonnie, wat een leuk vogelblog van je tuinvogels. Een echte topper is toch wel de foto van de Staartmezen. Geweldig 6 stuks in één beeld. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wonderschone foto's; en wat een knappe achtergronden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje Gonnie, wat heb jij leuke vogels in je tuin! wil er wel een paar ruilen hoor voor mijn mussen ;-)
    Maar belangrijker: wat heb je er prachtige foto's van kunnen maken, sommige achtergronden zijn zó mooi, vooral die laatste, en die kleurt ook zo mooi bij de keep en de berk.
    De staartmeesjesboom is top!
    Gaai ook prachtig.
    Tegenlicht levert mooie resultaten, wel beetje jammer dat de vogeltjes dan wat donkerder worden.
    Zoals ik al zei vraag ik me echt af wat je kunt doen met inflitsen, Of een groot reflectiescherm, maar dat jaagt je vogels waarschijnlijk weg,
    Superserie, en ik kijk uit naar de groenlingen.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful birds Gonnie! I had started to take the numbers down on a piece of paper for my comments but soon realised that I have no favorite one because each one has something special even though many are on what seems to be the same trunk, I love them all!
    But #9 is special and I wonder what attracted so many of the same species???
    Beautiful series, congrats!
    Have a lovely week,
    Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi gonnie
    Wat een soorten vogels krijg jij in de tuin, zie bij ons alleen maar spreeuwen en koolmezen. De foto's zijn ook allemaal prachtig met het licht en achtergrond. En wat een staartmezen in keer op de stam.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een mooie verzameling Gonnie, waarvan ik de vooral de eerste gaai en de staartmeesjes de mooiste vind. Jammer dat de tweede gaai niet net even je kant op wilde kijken. Die keep mag je wel even deze kant opsturen, hier ook best veel vogels in de tuin, maar een keep heb ik er nog nooit gezien. Van je groenlingen heb ik al iets mogen proeven op de Roots-site.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Great Pictures!!!
    Your translater ...I cant use it
    Try this one
    http://free-website-translation.com/
    Same as I have
    M/

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo jij bent wel heel lekker bezig in je eigen tuin, wat een fijne fotogenieke booomstam.
    En prachtige achtergronden weet je te krijgen, heel fraai.
    Beetje aan de donkere kant, maar heel boeiend de tegenlichtopnamen van de Roodborst en de Keep.
    Ik geniet ook altijd van een Grote Bonte Specht, die helaas mijn tuin niet weet te vinden.
    Super schattig het groepje Staartmeesjes, wat leuk dat je die ook te pakken hebt.
    Een perfect fotografieplekje heb je daar, super!
    natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hai Gonnie,

    Zucht, jij krijgt ook al van die fijne soorten in je tuin. Misschien wel zo leuk om ook eens voor afwisseling te zorgen qua boomstam. Deze is heel erg fraai, maar tegelijkertijd ook heel herkenbaar.
    De twee mooiste vind ik nummers 4 en 5. Jammer dat er net te weinig licht van achter het roodborstje komt, waardoor je nu net niet zo'n gouden randje om de vogel heen krijgt. Het kleine beetje wat je nu hebt bij de kop en bij z'n kont zou eigenlijk rond het hele lichaam moeten zitten. Maar het zijn twee plaatjes hoor.
    De knapste vind ik nummer 9. Zoveel van die kleine staartmeesjes en ze dan allemaal zo mooi op de foto krijgen. Top gedaan hoor.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jij krijgt dus gewoon de specht en ook de staartmezen in je tuin!!!
    Ook de groenling las ik wel en ik zie ook de keep. Hele mooie foto's
    Gonnie met fraaie achtergronden. De Gaai vind ik echt heel erg mooi.
    Mijn complimenten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig Gonnie, en allemaal gewoon bij je huis.
    Ik vind het roodborstje, de eerste bonte specht en de foto van al die staartmeesjes heb mooist.
    De eerste twee omdat ik ze top vind, die van de staartmeesjes omdat het zo'n uniek moment is, dat gaat je niet vaker lukken denk ik, zoveel bij elkaar op 1 foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie foto's Gonnie! Dat je deze verschillende soorten vogels zomaar in je tuin krijgt! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi, Gonnie,
    Van je vorige blogs heb ik ook genoten, deze is ook weer geweldig! Wat een goed idee met die berkenstam zeg! Al deze en nog meer soorten heb ik ook in mijn tuin dus, als je het niet erg vindt zet ik ook een stam in mijn tuin.
    Groet, Ubel.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. תודה אהבתי ממש ומה ה/ם של הציפור הראשונה?

    BeantwoordenVerwijderen