Zoeken in deze blog

zondag 10 juli 2011

Biesbosch

Begin maart had ik bij natuurfotograaf Marco de Paauw een workshop geboekt. Na het reisje met hem naar Het Bayerische Wald gingen we nu naar de Biesbosch.
Door de verwerking van de stapel foto's uit Beieren bleven de foto's van de workshop liggen en vergat ik ze zelfs. Totdat Miranda haar foto's plaatste. Ik ben toch weer eens ga kijken en vond de volgende wel geschikt om met jullie te delen.

Het was vroeg op die dag, maar in maart komt de zon later op dan nu. Dat scheelt wel een stuk.

Bij zonsopkomst kregen we even mooi licht.

We fotograferen vanuit de boot



Het wordt al lichter. Het licht is nog wel wat warm als we voorbij een zandplaat varen waar aalscholvers in een kale boom zitten.


Marco stuurt naar de oever waar we van boord gaan om een stukje te wandelen. Het heeft 's nachts gevroren.

Er is zelfs een restantje ijs te ontdekken.






Het werd een dag van oefenen in het vastleggen van opvliegende eenden.


Met af en toe een landschapsfoto







En de laatste twee. Wat vinden jullie de beste? Met 3 eenden of de uitsnede met 2?


Het zijn er toch nog veel geworden, terwijl ik dacht dat er niets bij zat toen ik thuis kwam. Groeten en voor degenen die net zoals ik vakantie hebben, geniet ervan.
Gonnie

14 opmerkingen:

  1. Hoi Gonnie, mooie serie hoor!
    Wat leuk om in de Zomer Winterbeelden te zien.
    Het ochtend licht heb je mooi gevangen, de spiegeling op het water lijkt van goud.
    De vliegers staan er ook mooi op.
    Ik vind de uitsnede van twee Eenden het mooist.
    Het kijkt rustiger.
    Je hebt vast een leuke dag gehad.
    Geniet lekker van je vakantie,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Gonnie,

    Dat heb je (verdomd) mooi gedaan. Algemene opmerking: ze zijn allemaal goed. Bijzondere opmerking: de eerste vier zijn absoluut fantastisch. Zeker in de vegroting. Dan valt de vliegende eend op en zie je dat ondanks het donkere ochtendlicht het dynamische bereik erg goed is. Je kleurbeheer is ook erg mooi. De ochtendstond, zeker in foto 2 en 4 is puur goud.

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Gonnie,

    Gave serie!!
    Die ochtendlicht foto's zijn erg goed gelukt.
    Prima kleuren en scherpte.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Gonnie,

    Ik zie bekende plekjes voorbij komen :-)
    Het is inderdaad vroeg opstaan (ik moest om vijf uur op toen ... ) en laat weer thuis zijn, maar het was het meer dan waard! Het is gewoon een fantastische workdshop en elk seizoen geeft wel weer iets anders ... zo had jij prachtig ochtendlicht zo te zien. Bij ons ging de sluis niet open en hadden we een iets ander programma, maar niet minder mooi. Marco is een, naar mijn bescheiden mening, topfotograaf en enthousiast workshopleider. Ik ga zeker nog eens terug naar een workshop van hem, in de Biesbosch of misschien ook wel een keer naar Duitsland :-)

    Fijne avond nog.
    Groetjes,Miranda
    www.mirandabos.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Gonnie

    Enorm mooi blog.
    Gaaf die zonsopkomst.
    En dat beetje ijs dat er nog is.
    Ik heb enorm genoten.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het blijft een mooi natuurgebied met prachtige hoeken om prachtige opname's te maken en dat is je heel goed gelukt, vroeg opstaan heeft zo zijn voordelen om het gouden licht op te vangen. De eenden met z'n tweetjes is het voor mij. Maar de lichtval in de ochtend die zou je eigenlijk elke dag moeten hebben...en serie om van te genieten..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Gonnie
    mooie foto's zonde om ze niet te laten zien mooi gedaan.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Gonnie
    Prachtige ochtend plaatjes.
    Je hebt je goed vermaakt met de opvliegende eenden,het is altijd jammer dat ze dan altijd van je af vliegen.
    De uitsnede van de 2 eenden heeft mijn voorkeur.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er zitten prachtige foto's bij hoor, zonde om niet te plaatsen.
    Dat gouden licht op de eerste foto's vind ik echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Gonnie,
    Moeilijk om een keuze te maken uit die twee foto's, gezien je vraag zat je met hetzelfde dilemma. De foto met twee eenden is wat rustiger, en in verhouding hebben ze hier iets meer vliegruimte ( dat lijkt tenminste zo)
    De derde eend staat er echter heel mooi op, de beweging van de vleugels is heel goed te zien.
    Alle vliegende eenden zijn erg leuk, het opspattende water maakt er spetterende plaatjes van.
    De gouden beelden van de vroege ochtend zijn prachtig, en van de landschappen vind ik die met de ene boom heel mooi.
    Hoe kon je deze foto's nu toch vergeten?
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Gonnie,

    Dat moet een fijn dagje geweest zijn. Ik wil ook al tijden naar De Biesbosch en dan het liefst op beverexcursie maar ja,'t is wat ver weg.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Gonnie
    Ik loop wat achter..En moet ook hier heel wat inhalen..(drukke periode gehad)..
    Dat ijs...Ja heel mooi..Als je dat ziet denk je al snel..."Laat de winter maar komen"...
    Maar het hoeft van mij nog geen maart te zijn :)
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Gonnie,

    De Biesbosch, ik heb 'm ook nog op mijn lijstje staan. Wanneer ik je foto's zo zie wordt het tijd om er ook daadwerkelijk heen te gaan. Je eerste ochtend foto's hebben een mooi gouden moment met de opkomende zon.
    De uitsnede van de twee eenden hebben mijn voorkeur, de waternevel boven de eenden komt beter uit vind ik.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die fotos met die opvliegende eenden en dat spetterende water, zeer mooi.
    Ook die met die sprieten gras waar het zonlicht door schijnt, mooi hoor.

    Wilt u misschien ook eens op mijn foto's reageren?
    http://stefvanoosterhout-fotografie.blogspot.com/

    Groeten,
    Stef

    BeantwoordenVerwijderen